Dat ik een groot liefhebber ben van Nederlandse feelgood is geen geheim. Ik geniet enorm van fijne romans met de nodige humor, romantiek en drama. Marijke Vos is een van mijn favoriete Feelgood-auteurs en ik was dan ook erg blij dat ze een nieuwe roman uitbracht: Eens in je leven!

Eens in je leven  –  Marijke Vos

Holly heeft het goed voor elkaar. Ze heeft haar wilde jaren achter zich gelaten en heeft nu een rustig leven als docent beeldende vorming. Bovendien heeft ze sinds een halfjaar ook eindelijk haar geluk in de liefde gevonden: de charmante John, oftewel De Perfecte Verloofde. Er lijkt nog maar één grote uitdaging te zijn: haar excentrieke ouders zo veel mogelijk uit de buurt van haar toekomstige, chique schoonhouders houden. Appeltje-eitje, toch? Totdat de trouwambtenaar een grote verrassing heeft, waardoor alles in haar leven op losse schroeven komt te staan.

Want ze blijkt al getrouwd te zijn. Tien jaar geleden, in Las Vegas, met de laatste persoon die ze ooit nog zou willen zien. En nu moet ze terug om dat op te lossen.

Wat vond ik van Eens in je leven van Marijke Vos?

She did it again! Wat een heerlijk boek is dit weer geworden. Ik heb me laten meevoeren door Holly, terwijl ik in mijn achterhoofd allerlei theorieën over afloop uitdacht. Als dit boek niet verfilmd wordt, weet ik het ook niet meer hoor mensen. De personages zijn ontzettend goed neergezet. Ik voelde een lichte irritatie bij de gladde John, wat voor mij altijd bevestigt dat de auteur weet wat ze doet. Want op papier iemand zo omschrijven dat je er af en toe de kriebels van krijgt is gewoon heel knap. Nadat ik het boek uit had stuurde ik Marijke een berichtje om te vertellen hoe ik ervan had genoten. En dat ik op pagina 206 even met open mond heel hard NEE riep bij wat er toen gebeurde. Echt, als liefhebber van feelgood kan ik je alleen maar aanraden om deze fijne roman te lezen, je krijgt er geen spijt van!