Voor de liefhebbers van Gooische Vrouwen, Sex and the City is dit een héérlijke roman! Amsterdam Zuid is een wereld op zichzelf, vol intriges, schone schijn en drama. In haar debuutroman beschrijft Kimberley Klaver met humor en oog voor detail het leven van Poppy die eigenlijk niet helemaal past in ‘het wereldje’. Lees gauw verder voor mijn recensie.

Zuid-moeders breken niet – Kimberley Klaver

Als Poppy na haar wereldreis dolverliefd én zwanger bij chef-kok Alex in Amsterdam-Zuid komt wonen, blijken daar eigen regels te gelden. De wereld van schone schijn, botox, roddels en rijkdom staat ver af van haar vrije, spirituele opvoeding.
Na de geboorte van hun zoontje Wolf is de roze kraamwolk ver te zoeken en verandert Zuid in een mijnenveld waar de moedermaffia heerst en altijd meekijkt. Ondertussen komt het liefdadigheidsevenement van het jaar waarbij Alex een belangrijke rol heeft steeds dichterbij. Zal Poppy zich staande houden?

Wat vond ik van Zuid-moeders breken niet?

Al toen de aankondiging van deze roman in mijn mailbox viel wist ik: dit boek wil ik lezen. En dat gevoel klopte. Ik heb van de eerste tot de laatste pagina enorm genoten. Amsterdam Zuid heeft, net als het Gooi, toch wel een aantrekkingskracht op me. De luxe, het showen van die luxe en de vermoedelijke intriges die daarmee gepaard zijn, zijn natuurlijk voer voor een heerlijke roman als deze. Poppy is de vreemde eend in de bijt en ze doet haar best om toch te passen in haar nieuwe leven. Dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Extra leuk vind ik het dat Poppy’s roots in Maastricht liggen, de plek waar ik al zo lang woon.

De worstelingen van Poppy als nieuwe moeder zijn herkenbaar. Als extra hindernis krijgt ze nog eens te maken met de crème de la crème van de moedermaffia. Dit zorgt voor de nodige tenenkrommende en ook hilarische situaties. Met als grande finale een van de laatste scènes, waar ik niet te veel over verklap, maar waar ik toch echt hartelijk om heb gelachen.

Een absolute aanrader voor liefhebbers van Gooische Vrouwen en Sex and the City, ik kijk al uit naar meer boeken van Kimberley!