In de debuutroman van Wendy de Liefde, Een streepje tegen, krijg je een kijkje in het leven van een jonge vrouw met een grote kinderwens. Sarah wil niets liever dan moeder worden, maar moet een weg vol tegenslagen afleggen om haar droom te realiseren. Lees gauw verder voor mijn recensie!

Een streepje tegen – Wendy de Liefde

Het verhaal van Sarah, (bijna)dertiger met een laag zelfbeeld, middelmatig vertrouwen in De Man, maar vooral hoge verwachtingen van het leven. Een Streepje Tegen Als na een jarenlange zoektocht De Ware eindelijk op Sarahs pad komt, is de weg naar haar ultieme droom – moeder worden – nog maar kort. Dénkt ze. Dan blijkt die route meer hobbels te kennen dan ze van tevoren had ingecalculeerd… Wat volgt is een ploeterende zoektocht, waarin Sarah voor grootse beslissingen komt te staan. Want wat als De Ware toch niet De Ware blijkt te zijn? En wat als je hoofd en hart allesbehalve op één lijn liggen met elkaar? Lukt het haar om, ondanks alle tegenslagen, haar droom te verwezenlijken? Een meeslepend verhaal over (zelf)liefde, vriendschap en acceptatie.

Een heerlijke roman met een lach en een traan

Toen Wendy me vroeg of ik haar debuutroman wilde lezen en recenseren, was ik direct enthousiast. Wat me aansprak is het onderwerp, waarover je niet veel leest. Zo veel vrouwen hebben een kinderwens die niet vanzelfsprekend in vervulling gaat. Dat zorgt voor veel verdriet, stress en legt de nodige druk op je relatie. Wendy heeft hier zelf ervaring mee en dat lees je in het boek. Hoe zij het verhaal van Sarah beschrijft is zo realistisch, zonder dat het een heel zwaar verhaal wordt. Dat vind ik echt ontzettend knap!

Ik heb Sarah direct in mijn hart gesloten. De keuzes die ze durft te maken, ook al vechten haar hoofd en hart met elkaar, maken haar echt een stoere vrouw. En of het uiteindelijk goed komt? Dat ga ik natuurlijk niet verklappen. Geloof me: deze roman wil je lezen!