In Hotel Havana van Noortje Brink reis je mee naar het zwoele Cuba. Lotte en Frank gaan ernaartoe voor hun huwelijksreis, eindelijk tijd voor elkaar! Dan gebeuren er vreemde dingen en twijfelt Lotte aan de oprechtheid van Frank…

Hotel Havana – Noortje Brink

De zwangere Lotte en haar nieuwbakken echtgenoot Frank gaan op huwelijksreis naar Cuba. Ze kennen elkaar pas zes maanden: het was liefde op het eerste gezicht en toen bleek dat Lotte in verwachting was, besloten ze meteen te trouwen. Door alle commotie hebben ze al een tijd geen goed gesprek kunnen voeren en Lotte hoopt dat ze op Cuba eindelijk tijd voor elkaar hebben. Maar tijdens de vlucht reageert Frank ontwijkend op haar vragen en na aankomst lijkt hij liever samen te zijn met hun reisgenoten Bianca en Gert-Jan dan met haar. Als ze in de dagen die volgen ook veel tijd met zijn vieren doorbrengen, krijgt Lotte het gevoel dat Frank steeds verder van haar afdrijft. Heeft ze zich in hem vergist, of speelt er iets anders?

Meer recensies van thrillers lees je hier!

Een spannende thriller met een leuke plot

Toen uitgeverij Loft me vroeg om dit boek te recenseren en ik las dat het past bij liefhebbers van Suzanne Vermeer en Kiki van Dijk, was ik meteen benieuwd. Het boek is niet zo dik, op de e-reader waren het 169 pagina’s. Toch is het van begin tot eind heel spannend en boeiend. Al vanaf het begin zaait Noortje Brink verwarring door subtiele hints te droppen en met haar beschrijvingen te zorgen dat er steeds meer vragen in je hoofd komen. Hierdoor blijft de vaart ook goed in het verhaal, waardoor ik het maar lastig kon wegleggen. De zomerse sfeer in Havana gaat naadloos over in een duistere omgeving als er dingen gebeuren die de huwelijksreis op zijn kop zetten. Hier kan ik natuurlijk niets over verklappen, want die opbouwende spanning maakt het verhaal zo tof. De plot is uiteindelijk verrassend, al had ik over sommige dingen wel zo mijn vermoedens.

Een fijne thriller die je in no-time uithebt!