Met Ik pleit voor jou heeft Marijke Vos weer een heerlijke feelgood geschreven, die je van begin tot eind boeit, laat lachen en genieten. Ik vertel je er alles over in deze recensie!

Ik pleit voor jou – Marijke Vos

De jonge, ambitieuze advocate Janna heeft er alles voor over om die felbegeerde promotie binnen te slepen, maar een uit de hand gelopen vrijdagmiddagborrel gooit roet in het eten. Ze drinkt nét even iets te veel, verliest Zeer Belangrijke Documenten over haar aanstaande zaak, en tot overmaat van ramp deponeert ze haar maaginhoud over de gaatjesschoenen van een onbekende man.
Janna krijgt nog één kans om indruk op haar baas te maken: de vechtscheiding tussen twee BN’ers waar heel Nederland van smult. Ze zet alles op alles om de rechtszaak voor haar Gooise cliënte en haar monsterlijke tweeling te winnen. Maar dan herkent ze de uitermate charmante advocaat van de tegenpartij: de man met de gaatjesschoenen…

Lachen, genieten en…Leo!

Wat een heerlijke feelgood is dit zeg! Ik noemde het boek al eerder in mijn lijstje met fijne feelgoodromans van Nederlandse bodem. Nu is het tijd om wat meer te vertellen over het boek en wat ik ervan vind. Marijkes schrijfstijl is lekker vlot en beeldend. Ik zie verschillende scènes nog steeds voor me, zo levendig zijn ze op papier gezet. De hysterische Gooise cliënte die het perfect zou doen in een verfilming, Janna die met alles wat ze in zich heeft probeert de boel bij elkaar te houden en dan is er nog Leo. Die charmante, knappe (in mijn hoofd is ie ten minste razend knap) en ietwat droge Leo. Het hele spel van aantrekken en afstoten in combinatie met de hilarische ontwikkelingen rondom de scheidingszaak maken het tot een feelgood om van te smullen! Lachen, genieten en blijven lezen, omdat het boek gewoon te leuk is om weg te leggen.

Je kunt het boek bestellen via onderstaande afbeeldingen:

Paperback E-book

Nog meer recensies van feelgoodromans!