Ja, je leest en ziet het goed! Wij waren afgelopen weekend lekker in LONDON! Het was zó ontzettend leuk en ik vertel je er alles over, met veel foto’s!

20 jaar vriendinnen

Mijn vriendin Tessa woont met haar gezin in Londen. We kennen elkaar al 20 jaar, nog van de Hotelschool. Zij verhuisde in 2003 naar Engeland en ik bleef in Maastricht. We zagen elkaar regelmatig en in de jaren voor ik met Etienne was ging ik om het jaar een paar dagen naar Londen. Inmiddels zijn we allebei moeder geworden en dat maakt de korte tripjes iets ingewikkelder. In 2018 zijn we nog samen een weekend naar Brussel geweest, in 2019 verraste Tes me met haar aanwezigheid op mijn vrijgezellenfeest en nu vonden we het tijd om elkaar weer te zien. Inmiddels is zij namelijk bevallen van een mooie dochter, dus dat bleek het perfecte moment voor een bezoekje!

Een weekend Londen met het gezin!

Ik riep al zo lang tegen Etienne: ‘We moeten echt een tripje Londen boeken!’ Maar ik deed het nooit. Ik had altijd wel redenen om het niet te doen (tijd, geld, druk en ga zo maar door…) tot ik op een dag zei: we gaan gewoon boeken, anders komt het er nooit van! En zo geschiedde! We prikten een datum, scoorden voordelige vliegtickets, vonden een hotel en dat was dat. We gingen met het gezin naar Londen! Ik was echt super-excited, want ik vind dit soort reisjes zo onwijs leuk! Laurens vond het allemaal heel interessant en begon te stuiteren toen hij hoorde dat we gaan vliegen én met de trein!

Vliegen met kleuter bregblogt.nl

Met het vliegtuig naar Londen

We wilden het liefst met de trein reizen, maar dat was niet te betalen. Voor een retourtje met zijn drieën zouden we ruim 500 euro kwijt zijn. Nu vlogen we op vrijdagmiddag om 16.10 uur vanaf Eindhoven naar Londen Stansted voor 110 euro, in totaal! Bij Ryanair moet je wel goed opletten met wat je boekt, want ze proberen overal nog extra aan te verdienen. Bij een regulier ticket zit 1 stuk kleine handbagage per persoon inbegrepen. Wij vonden deze rugzakken bij Decathlon voor €5,99 en ze bleken perfect! We konden er genoeg ondergoed, toiletspullen, kleding en entertainment (boeken, speelgoed) in kwijt. Een aanrader dus!

kleine rugzakken voor vliegen met Ryanair bregblogt.nl

Op Stansted namen we de Stansted Express naar Liverpool Street Station. Dit verliep allemaal heel soepel! We stapten uit het vliegtuig, liepen een stukje en stapten in een treintje dat ons naar de paspoortcontrole bracht. Daar hebben we nog geen kwartier gewacht en na een snelle en vriendelijke check van onze paspoorten mochten we het land in. Een kwartier later liepen we het treinstation binnen, waar we nog net de trein van 17.00 uur konden pakken. Even voor 18.00 uur stapten we in Londen weer uit. Dikke prima!

Slapen in Travelodge London Central City Road

De hotelprijzen in Londen zijn op z’n zachtst gezegd hóóóóóóg! We hebben echt goed gescrold, gezocht en geklikt. Tessa keek vanaf de andere kant van de Noordzee mee en zo kwamen we bij Travelodge London Central City Road uit. Dit hotel ligt op loopafstand van Liverpool Street Station. Dit kwam goed uit, omdat we op zondagochtend al om 9.20 uur terug vlogen. Dat scheelde vroeg opstaan!

Het hotel was goed. Niet luxe, maar comfortabel en schoon. We sliepen op de derde verdieping aan de straatkant, maar dankzij de dubbele ramen hadden we daar geen last van. Ik slaap normaal altijd met het raam open, maar dat hebben we hier maar achterwege gelaten vanwege de straatgeluiden. Voor Laurens stond er een 1-persoonsbed klaar, we hadden een kleine badkamer met douche en toilet en dikke handdoeken en genoeg ruimte om te bewegen.

Uit eten in Shoreditch

Vrijdagavond wilden we nog even een hapje eten en daarna lekker ons bed in. Tessa kwam alvast onze kant op om een drankje te doen. We vonden een heel leuk restaurant in Shoreditch, op 10 minuten lopen van het hotel. Je loopt dan langs alle vrijdagmiddagborrels in de pubs, zo leuk. Echt, als je denkt dat Maastricht veel cafés heeft, moet je de pubs in Londen eens zien. Wij liepen binnen bij Flat Iron op Curtain Road. Volgens TripAdvisor konden we hier een heerlijke steak eten en dat was precies waar we trek in hadden! Laurens werd verwend met een flinke beker popcorn en een groot glas limonade, terwijl we op Tessa wachtten. De bediening was supervriendelijk en zorgde dat we niet te lang hoefden te wachten. We hebben heerlijk gegeten en bijgekletst! Rond 21.00 uur was de koek op voor Laurens en liepen we weer naar het hotel.

Ontbijt bij Borough Market

Ons hotel lag op ongeveer 10 minuutjes lopen van de Theems. Het leek ons leuk om een stukje te lopen, zodat we Laurens wat meer van de stad konden laten zien dan wanneer we de tube (metro) zouden pakken. Het was behoorlijk mistig, maar droog, dus een wandeling was fijn. Lau genoot van de rode bussen die voorbij reden, de gebouwen en later van de grote brug die we overstaken. Een foto met uitzicht op de Tower Bridge mocht natuurlijk niet ontbreken!

Ontbijten op Borough Market

Onderaan de London Bridge ligt Borough Market, een bijzonder stukje Londen. Je vindt hier allerlei eettentjes en kraampjes met fruit, brood en andere etenswaren. Het ligt onder een spoorbrug, waardoor het een hele stoere uitstraling heeft. Eromheen liggen allemaal typisch Engelse gebouwen waarin koffiezaakjes en restaurants zitten. We vonden hier een leuke zaak om te ontbijten: Black and Blue. We bestelden Eggs Benedict en gekookte eitjes met broodsoldaatjes en dat was heerlijk! Na het ontbijt was het tijd om verder te gaan: op naar het zuiden om Tessa en haar gezin te treffen in Clapham!

Brunch Black and Blue Borough Market London bregblogt.nl

Met de rode dubbeldekkerbus!

Toen Laurens eenmaal doorhad dat je in die rode bussen helemaal bovenin kon zitten, kon hij niet meer wachten tot het zo ver was. We liepen na het ontbijt nog een stukje, waarna we de bus pakten. Die snoet! Hij was zo blij en vond het echt te gek! En fijn dat zijn beentjes zo ook even wat rust kregen.

Rode dubbeldekker bus bregblogt.nl

Na een klein halfuurtje kwamen we aan in Clapham. Deze wijk ligt in het zuidwesten van Londen en is een plaats op zich. Je vindt er een enorm park, verschillende winkeltjes en veel restaurants en pubs. We maakten een wandeling door ‘t park en streken toen neer bij The Bobbin, een pub waar we zouden lunchen. We aten, kletsten en de kinderen speelden samen. Laurens en Remy konden het heel goed vinden en speelden samen met de autootjes, terwijl ik lekker knuffelde met baby Rose!

Lunch in de pub bregblogt.nl

Na de lunch wandelden we weer door het park, op weg naar het huis van Tessa. Onderweg maakten we nog een tussenstop voor koffie en cake. We zaten in een gezellig zaakje (naam vergeten!) waar we verschillende lekkernijen deelden. Na de koffie liepen we naar huis, waar we op de bank ploften met een wijntje en hapjes.

De jongens speelden lekker samen, we keken wat foto’s en onze trouwvideo en toen was het rond 19.00 uur wel mooi geweest voor Laurens. Zo’n hele dag op pad is nogal wat voor zo’n kleuter. Hij had het echt onwijs goed gedaan en was hartstikke vrolijk! Tessa bracht ons naar de metro en toen was het tijd om weer afscheid te nemen. Ik zei nog tegen Etienne: ‘Ik vind het iedere keer weer stom!’
Eenmaal in ons hotel dook Laurens nog even onder de douche, waarna we allemaal in bed ploften. De volgende dag ging de wekker weer om 6.00 uur…

Hotelkamer slapen bregblogt.nl

Zondagochtend stonden we op, pakten onze tasjes in en liepen naar het station. Oké, niet voordat we nog een liftselfie maakten, dat doen we overal waar een spiegel in de lift zit…don’t ask!

liftselfie familie pieters bregblogt.nl

Er was geen tijd meer voor koffie en croissants, maar gelukkig duurt het treinritje maar 45 minuten, dus dat was goed te doen. Op het vliegveld werden we onaangenaam verrast door de lange rijen bij de security. Deze werden vooral veroorzaakt door mensen die de instructies niet opvolgden en gewoon vloeistoffen in hun koffers lieten zitten. Zucht. Na een half uur waren we er gelukkig doorheen en konden we gaan ontbijten!
Na het ontbijt moesten we nog opschieten, toen we op de borden zagen staan: ‘Final call!’. In de praktijk viel het gelukkig wel mee, we waren ruim op tijd.

vliegen met kleuter Ryanair bregblogt.nl

De vlucht verliep prima en om 11.15 landden we in Eindhoven. Via de paspoortcontrole en de supermarkt rolden we om half 3 de straat in. We deden nog het hoogstnodige en ploften toen op de bank. Om 18.30 keek ik hartstikke scheel en dook ik mijn bed in. Het was een intens en vermoeiend weekend, maar bovenal ontzettend fijn, relaxed en vol liefde! We hebben onszelf zo veel mooie herinneringen cadeau gedaan, dat neemt niemand ons meer af! ♥

Ben jij wel eens in Londen geweest?

Berichten met een * in de titel bevatten commerciële content.
Auteur

Bregje neemt geen blad voor de mond en schrijft regelmatig over taboes. Met de nodige humor weet ze haar lezers te inspireren, motiveren en te vermaken. Ze is getrouwd met Etienne en samen hebben ze een zoon, Laurens. Wil je Breg echt blij maken? Geef haar dan een zacht wit broodje met een ouderwetse draadjesvleeskroket!