We besloten aan het einde van de zomervakantie dat we het niet vol zouden houden tot 2020 om er even tussenuit te gaan, dus zochten we een leuke bestemming voor de herfstvakantie. Dat werd Kröv, een klein plaatsje aan de Duitse rivier de Moezel. In deze Oh Happy Day neem ik jullie mee naar deze heerlijke – vooral OFFLINE- week!

Herfstvakantie aan de Moezel

Ik kondigde voor de herfstvakantie al aan dat ik even veel minder online zou zijn, omdat ik mijn rust hard nodig had. Sinds onze huwelijksreis was ik eigenlijk alleen maar doorgegaan, omdat we in de zomer ook niet weg zijn geweest. Dit begon zijn tol te eisen, dus een midweekje ertussenuit was meer dan welkom! We boekten een huisje in Landal Mont Royal. Een groot park dat tegen een berg aan ligt, waardoor je vanaf de verschillende straatjes een mooi uitzicht hebt. Over het park schrijf ik binnenkort nog een apart artikel.

Tijd voor elkaar

We waren alle drie toe aan wat qualitytime. Etienne had ook de hele zomer doorgewerkt en Lau was toe aan wat rust na de eerste schoolweken. In het weekend voor we vertrokken sliep hij meteen uit tot 10.00 uur, dus de toon was gezet. We hadden op zaterdag en zondag niet veel gepland, behalve een fotoshoot voor mijn werk. Verder was het heel veel pyjama, Videoland & Netflix en lezen. We vertrokken op maandagmiddag op ons gemakje (en zonder kofferkenau) naar Duitsland. Halverwege realiseerde ik me dat we geen lunch hadden meegenomen. Wat doe je dan? Dan zoek je de dichtstbijzijnde Gouden Bogen op! Dit leidde ons uiteindelijk tot het plan om naar een stadje op 20 minuten van het park te rijden en daar lekker te lunchen. Het was nog prachtig weer en zo streken we later die middag neer op een terrasje in Wittlich.

Relaxed beginnen aan onze trip

We genoten van heerlijke flammkuchen en Laurens kreeg frietjes. Het zonnetje piepte om de hoek en ik voelde de rust neerdalen. We dronken een biertje en genoten van het vakantiegevoel. Met 25 graden voelde het als zomervakantie, terwijl het toch echt al 14 oktober was! Na de lunch stapten we weer in de auto voor het laatste stukje van de route. Het landschap veranderde van vlak in bergachtig en groen. We stopten nog even bovenaan een wijngaard om te genieten van het fenomenale uitzicht over de Moezel en de wijngaarden.

herfstvakantie Moezel Uitzicht wijngaard Bregblogt.nl

Room with a view

We checkten in en Laurens en ik liepen naar het huisje, gevolgd door Etienne met de volgeladen auto. Het huisje lag tegen de berg en bood een geweldig uitzicht over de Moezel. Het leek wel een ansichtkaart en ik kan daar toch zo gelukkig van worden! ♥

We pakten onze spullen uit, dekten bedden op, vulden de koelkast en toen waren we klaar voor de vakantie. De mannen gingen op verkenning op het park, nadat Etienne even gauw een paar foto’s had gemaakt van mijn nieuwe winterjas. (Echt geen aanrader, foto’s voor de winter schieten als het 25 graden is haha!)
Ik bereidde ondertussen de kaasfondue voor en de rest van de avond vermaakte ik me met een puzzel van 1000 stukjes.

Kaasfondue herfstvakantie Moezel bregblogt.nl
Herfstvakantie bregblogt.nl

Zwemmen!

Laurens zit sinds 2 maanden op zwemles en daarin groeit hij enorm. Zo durfde hij lange tijd niet in het zwembad te springen, ook niet als wij hem vasthielden. Na een paar weken zwemles durfde hij eindelijk de sprong te wagen en sindsdien is hij niet meer te stoppen. We begonnen onze dag op dinsdag in het zwembad en dat was een groot feest voor onze kleuter. Ik hield het na een uurtje voor gezien en kroop aan de kant op een ligbed met een boek. Ik had geen telefoon bij me, wat achteraf wel stom was, want we hadden het hele zwembad voor onszelf, het perfecte moment om foto’s te maken! De keer dat we daarna gingen was het te druk en te donker, dus helaas geen zwemkiekjes.

Rummikub herfstvakantie bregblogt.nl

We doken de keuken in om lekkere hapjes te maken en genoten van een fijne middag en avond vol lekkers op tafel…en de puzzel van 1000 stukjes en later nog een potje Rummikub. Ik had inmiddels ook een boek uitgelezen en zakte steeds meer in de vakantie modus, tot die avond…

De piekermolen ging aan

Het is zo dubbel hoe ik de vakantie heb ervaren. Want hoewel ik intens heb genoten van de tijd die ik heb doorgebracht met mijn mannen, was ik ook onrustig, verdrietig en niet blij. Er zijn in de afgelopen maanden veel dingen gebeurd die mij van mijn stuk hebben gebracht. Daar werk ik aan en dat gaat me goed af, maar het is een proces. En een proces als dit betekent ook dat je soms een of meerdere stappen terug moet doen om weer vooruit te kunnen. Het gevolg: wakker liggen, piekeren en me niet fijn voelen. Gelukkig is Etienne een enorme steun, die me helpt om de warboel weer op orde te krijgen door te praten, vragen te stellen en te luisteren. We namen alle druk die er maar kon zijn weg en deden per dag wat we wilden.

Pyjamadag!

Op woensdag hielden we pyjamadag. Het weer was druilerig, dus naar buiten hoefden we toch niet. We speelden, puzzelden, lazen en keken filmpjes. Alles op het gemak en onder het genot van wat lekkers. Na het avondeten doken we nog een keer het zwembad in. Laurens sliep overigens elke dag ontzettend uit. Een keer maakte ik hem om 11.00 uur (!!) wakker. Hij keek me aan en zei: ‘Mam! Ik wil niet dat je me wakker maakt, ik wil slapen!’ Heel even keek ik in de toekomst en kon ik een glimp opvangen van de puberteit…

Herfstvakantie chillen bregblogt.nl

Wandelen en daarna tapas in Bad Bertrich

Donderdag was het droog en besloten we na het ontbijt te gaan wandelen. Op avontuur in het bos is altijd leuk met een kleuter, hij ziet zoveel andere dingen dan wij. We genoten van het uitzicht op de Moezel en wandelden na 2 uur voldaan weer terug naar het huisje, waar we op de bank doken met warme chocomel.

Wandelen Moezel bregblogt.nl

Die avond stond de enige geplande activiteit van de week op het programma. We gingen uit eten bij Tapasbar Twenty Eight in Bad Bertrich, op een halfuurtje rijden van het park. Myrec, de eigenaar, ken ik nog uit mijn horecatijd en hij begon enkele jaren geleden deze zaak. Nu we zo dichtbij waren, konden we natuurlijk niet om een bezoekje heen. We hebben er geen seconde spijt van gehad, want het eten was heerlijk en de zaak is zo gezellig! Leuk om te weten: ze hebben ook een hotel op 150 meter van het restaurant! Het was een beetje donker in de zaak, dus foto’s zijn er helaas niet van gekomen. Maar geloof mij: als je in de buurt bent, wil je hier echt gaan eten! ♥

Tijd om weer naar huis te gaan…

Op vrijdag moesten we voor 10.30 het huisje uit zijn, dus de ochtend bestond uit opruimen en inpakken. Ik sliep pas om 3.00 uur vanwege mijn grijze wolken, dus het ging allemaal niet van harte. Opnieuw hulde voor mijn beide mannen die me veel uit handen namen. We doken op weg naar huis nog een Duitse supermarkt in voor wat wijntjes en chocola en toen zat het er echt op. Die middag pakten we uit, deden nog een boodschap en toen mocht en kon ik me even terugtrekken in mijn eigen cocon om bij te tanken. Ik sliep die nacht gelukkig weer door (lang leve je eigen bed!) en was op zaterdag weer een beetje mens. We sloten de vakantie af met opruimen, luieren, lunchen en borrelen.

Huishoudelijke mededeling van Breg Blogt

Nu is het werk weer begonnen en ook al ben ik nog niet helemaal in vorm, ik vind het heerlijk om weer achter mijn laptop te zitten en te schrijven. Dat is en blijft toch echt waar ik het allergelukkigst van word. Het is mogelijk dat er de komende tijd wat minder blogs online komen, omdat ik mijn energie een beetje wil verdelen tussen tekstbureau en blog. En omdat ik mezelf vooruit en niet achteruit wil helpen, zal ik rustig meedeinen op de golven die zijn ontstaan.

Heb jij al herfstvakantie gehad of ben je deze week aan de beurt?

Berichten met een * in de titel bevatten commerciële content.
Auteur

Bregje neemt geen blad voor de mond en schrijft regelmatig over taboes. Met de nodige humor weet ze haar lezers te inspireren, motiveren en te vermaken. Ze is getrouwd met Etienne en samen hebben ze een zoon, Laurens. Wil je Breg echt blij maken? Geef haar dan een zacht wit broodje met een ouderwetse draadjesvleeskroket!