Hoe leuk is het om met je verloving niet alleen een echtgenoot te winnen, maar ook nog een verwenweekend in Venlo! Dit overkwam Etienne en mij afgelopen zomer en eind november was het eindelijk zover! We ontdekten Venlo en werden ontzettend in de watten gelegd!

Limburg Lonkt op Pinkpop

Tijdens Pinkpop had Limburg Lonkt een leuke actie: als je een foto maakte en de #LimburgLonkt gebruikte, maakte je kans op een weekend Limburg. Nu gebruik ik de hashtag sowieso al heel vaak, dus voor mij was het niet meer dan logisch dat ik hem ook tijdens dit weekend regelmatig gebruikte. En bij de mooiste foto van 2019 mocht hij natuurlijk helemáál niet ontbreken!

Ik was de hele actie na Pinkpop weer vergeten, toen ik een paar weken later een mailtje ontving van Limburg Lonkt. Ze vonden onze foto zó geweldig, dat Etienne en ik een weekendje Limburg wonnen! Nu ben ik al behoorlijk bekend in Zuid-Limburg en daarom leek het de dames leuk om ons kennis te laten maken met Noord-Limburg! Dit is voor ons nog een onbekend gebied. Ik kwam er in september 2018 voor het eerst tijdens een weekendje in Center Parcs Limburgse Peel.

Theaterhotel Venlo

Jeske van VVV Noord-Limburg stelde een geweldig programma voor ons samen. We overnachtten in het Theaterhotel Venlo. Dit hotel grenst aan Theater de Maaspoort en ligt midden in Venlo. Het is een prachtig ingericht hotel met hele comfortabele kamers. We werden nog extra verwend met een overnachting in de suite. De kamer was echt enorm, met een groot bad in het midden, een heerlijk zacht bed en een gezellige zithoek.

Suite Theaterhotel Venlo Bregblogt.nl

Eten bij Luif Aete & Drinke

We waren echt onder de indruk van zoveel ruimte en luxe! Na een kort rustuurtje doken we de kleine, knusse bar in voor een glaasje bubbels. Na de borrel konden we zo aanschuiven in restaurant Luif Aete & Drinke, dat in Theater de Maaspoort ligt. De bediening was hartelijk en heel goed, het eten was verrassend en lekker! We genoten van een verrassingsmenu met allerlei producten uit de streek. Ik heb nog nét niet mijn bord afgelikt!

Restaurant Luif Aete en Drinke Venlo bregblogt.nl

Dansen bij Grenswerk

Veel tijd om uit te buiken hadden we niet na drie gangen heerlijkheid, want er wachtte die dag nog één activiteit op ons! In Poppodium Grenswerk, letterlijk op een steenworp afstand van het hotel, stonden we die avond op de gastenlijst. Op de gastenlijst voor niemand minder dan Candy Dulfer! Grenswerk is sowieso een ontzettende aanrader! Wij waren er in 2017 ook als eens bij het concert van The Kik. Candy en haar band kwamen op en binnen 1 minuut stond de hele zaal op zijn kop, om de komende twee uur te dampen en bruisen van energie en good vibes. Wat een gave show en wat een heerlijke sfeer! (Ik maakte 0 foto’s van dit concert, het was veel te tof om daarmee bezig te zijn. ;))
Weekendje Venlo Bregblogt.nl

VenLOVErrast

Over die sfeer gesproken: in Venlo zijn de mensen echt heel vriendelijk en gastvrij. Er hangt een gemoedelijke vibe, een mix tussen Brabantse gezelligheid en Limburgse, bourgondische gastvrijheid. We voelden ons hier ontzettend thuis!
Na het concert ploften we moe in ons mega grote en zachte bed. Dankzij de verduisterende gordijnen werden we de volgende ochtend pas om 8.30 wakker. De ouders onder jullie snappen wel dat dit voelde als een gat in de dag slapen!

Ontbijt bij Restaurant Cabillaud

Ik dook ‘s ochtends nog even in het bad, want hoe vaak kom je in je leven nou nog in zo’n hotelkamer, waar je vanuit het bad lekker tv kunt kijken? 😉 Eenmaal aangekleed liepen we door het theater naar restaurant Cabillaud, waar het ontbijt op ons wachtte.

Ontbij restaurant Cabillaud Venlo Maaspoort bregblogt.nl

Een uitgebreid ontbijtbuffet vol lekkere streekproducten, vers en knapperig brood en nog veel meer. Het restaurant ligt op de bovenste verdieping van het theater en je hebt een mooi uitzicht over de binnenstad van Venlo aan de ene kant en de Maas aan de andere kant.

Restaurant Cabillaud Venlo bregblogt.nl

Shoppen in Venlo

Na het ontbijt besloten we om het centrum te gaan verkennen. Etienne haalde zijn hart op bij Sounds, een enorme platenwinkel. Daarna slenterden we wat door de winkelstraten. Ze hebben deze winter twee hele leuke shoppingroutes uitgezet in de binnenstad van Venlo. De ene voert je langs lokale winkels en de andere voert je langs de bekende ketens. Wij combineerden deze twee en ontdekten allerlei leuke winkels, zoals Donna Donna en Spek en Bonen. Je kunt je in de gezellige binnenstad van Venlo heel wat uurtjes vermaken, dat is zeker!

Borrelen bij Café de Klep

We eindigden in de middag te eindigen bij Café de Klep. In deze bruine kroeg genoten we van een drankje en een plankje vol lekkers. Dit was echt de perfecte afsluiter van een heerlijk verwenweekend!

Café de Klep Venlo Bregblogt.nl

VenLOVErrast is een slogan die de spijker op zijn kop slaat. We willen nog eens terugkomen in de zomer, wanneer het lekker warm is. We denken dat het ook heel leuk is om Laurens dan mee te nemen voor een bezoekje aan het Limburgs Museum, waar het hele jaar door vaste en wisselende tentoonstellingen te zien zijn, waar kinderen interactief mee bezig kunnen zijn.

Lieve Jeske en Liefde voor Limburg, bedankt voor dit heerlijke weekend, we hebben genoten! ♥

Ben jij weleens in Venlo geweest?

Berichten met een * in de titel bevatten commerciële content.
Auteur

Bregje neemt geen blad voor de mond en schrijft regelmatig over taboes. Met de nodige humor weet ze haar lezers te inspireren, motiveren en te vermaken. Ze is getrouwd met Etienne en samen hebben ze een zoon, Laurens. Wil je Breg echt blij maken? Geef haar dan een zacht wit broodje met een ouderwetse draadjesvleeskroket!

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.