Gezonde borrelplank groenten kaas brood bregblogt.nl

Gezonde borrelplank

Als Bourgondiër vind ik het beregezellig om aan tafel te borrelen met een heleboel eten in het midden. Een goedgevulde borrelplank is daarvoor de perfecte oplossing! Dit keer deel ik een gezonde borrelplank met je, die ook heel geliefd is bij de kinderen!

Wat is een borrelplank?

Je ziet het steeds vaker in de horeca en ook bij mensen thuis: een borrelplank! Dit is vaak een houten plank of plateau gevuld met allerlei lekkere hapjes. Het leuke van zo’n borrelplank is dat je er op kunt doen wat je maar wilt. Vlees, vis of vegetarisch: het kan allemaal! Je maakt kleine porties van een salade, legt stukjes ham of kaas neer en vult dit aan met groenten en lekkere dips. Zo kun je als gastheer of -vrouw ook lekker aan tafel blijven zitten en gezellig kletsen met jouw gasten. Wij maken heel vaak een borrelplank en onze kleuter wordt daar echt dolgelukkig van!

Wat ligt er op de gezonde borrelplank?

Op onze gezonde borrelplank liggen dit keer veel vegetarische hapjes. We kozen voor kaas, olijven, rauwkost en brood. Ik maakte zelf een romige tonijnsalade en een frisse gazpacho. (<- klik op de link voor het recept)

Gezonde borrelplank bregblogt.nl

Een borrelplank is echt zo leuk om te maken! Ik bedenk meestal eerst waar we zin in hebben en met hoeveel personen we zijn. Dit keer waren we met vier volwassenen en drie kinderen. De kinderen zijn dol op rauwkost, dus voor hen had ik een flinke portie groenten gesneden. De gazpacho is een frisse aanvulling, een lekker soepje ‘voor de lekker’.
Als dip bij de rauwkost koos ik voor de Ranch Dressing with Italian Cheese van Cardini’s. Die is ZO lekker! Ik moet bekennen dat ik regelmatig met mijn vingers in de fles dip om even te proeven. Als dip bij de kaas hadden we Geeta’s Mango Chutney.

Huisgemaakte tonijnsalade en roomkaas met een twist!

De tonijnsalade is heel makkelijk om te maken! Je mengt hiervoor een blikje tonijn met 2 eetlepels yoghurtmayonaise, 2 augurken in kleine stukjes en een half bosuitje, dat je in kleine ringetjes snijdt. That’s it! Je kunt er eventueel ook nog stukjes appel aan toevoegen of de bosui vervangen door een normaal uitje, net wat je lekker vindt!

Linksboven zie je een bakje roomkaas met een twist! We hebben hier wat zoete chilisaus & bosui overheen gedaan. Zo krijgt de roomkaas lekker wat extra smaak! Deze chilisaus is van Inproba. Deze saus bevat 50% minder suiker dan de klassieke variant. Deze saus, de dressing en de chutney ontving ik eerder dit jaar in de Foodybox. We gebruiken ze dus allemaal regelmatig bij het avondeten, over een salade of op de borrelplank!

Deze gezonde borrelplank is perfect voor een gezellige zondagmiddag, waarop je met vrienden en kinderen rond de tafel zit. Een borrelplank is ook ideaal om restjes op te maken of her te gebruiken. Mijn gouden tip: wees creatief en probeer gewoon combinaties uit: je zult versteld staan van de mogelijkheden!

Gezonde borrelplank inspiratie bregblogt.nl

Wat ligt er bij jullie meestal op de borrelplank?

Signature

*Disclaimer

About Bregje

Bregje is verliefd op Etienne (beter bekend als de Roodharige Hunk) en moeder van Laurens (2014). Op Bregblogt.nl vind je veel persoonlijke artikelen, boekreviews, shoplogs, recepten om je vingers bij af te likken en de tofste hotspots! Vaak met een korreltje zout, soms met een traantje en het liefst met veel humor!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.