Onze zomervakantie zit er weer op! We hebben tien dagen doorgebracht in Zeeland, waarna we afsloten met een citytrip naar Rotterdam!

Zomer in Zeeland

In de weken voor onze vakantie hielden we de weersvoorspellingen goed in de gaten. We hadden nog niets geboekt, omdat we even wilden afwachten hoe het weer zou zijn. Toen het er enigszins goed uit zag hakten we de knoop door en boekten tien dagen camping. We hebben zo ontzettend geboft! Van de tien dagen hebben we misschien 2 of drie dagen gehad die iets minder waren, alhoewel een verkoelende bui in deze zomer wat mij betreft eerder in de categorie mazzel viel.

Op woensdagochtend reden we naar Zeeland, de auto was letterlijk tot de nok toe gevuld en er kon geen kruimel meer bij.

Vakantie Zeeland ingepakte auto bregblogt.nl

Ik vind de ochtend van vertrek altijd de hel, dan verander ik in een soort kofferkenau die om elke scheet ontploft. Echt super gezellig voor mijn reisgenoten, dat snap je wel. Tegen de tijd dat we bij Eindhoven reden was ik wel wat afgekoeld en begon ik wat te ontspannen. Super irritant is het en ik trap elke keer weer in diezelfde valkuil. Is dit herkenbaar?

Camping Orisant in Colijnsplaat

We vierden vakantie op Camping Orisant in Colijnsplaat. Een niet al te grote camping waar voornamelijk stacaravans staan en veel vaste seizoensplaatsen zijn. Daarnaast hebben ze nog 54 kampeerplaatsen en 6 camperplaatsen. Wij kamperen met de tent en vonden een mooie, schaduwrijke plek in een doodlopend straatje. Heel handig, want dan had Laurens lekker veel speelruimte.

Camping Orisant ingang bregblogt.nl

Camping Orisant bregblogt.nl

Een paar dagen voordat we op vakantie vertrokken besloten we dat een luifel wel heel handig zou zijn. Dat was nog een understatement, want zeker met de eerste hete dagen was de luifel echt een uitkomst! Kennissen van ons hebben een stacaravan op dezelfde camping en zij hadden een tafel en stoelen voor ons, heel handig!

De eerste dagen deden we niet veel meer dan de schaduw opzoeken, lezen en uiteraard ook de nodige middagdutjes…

Chillen in de hittegolf camping Orisant bregblogt.nl

Een van de eerste dagen was het een beetje regenachtig en daardoor lekker koel in de tent. Laurens werd overdag best moe van de hitte en dus kropen we samen in bed. ♥

Middagdutje Laurens boek lezen bregblogt.nl

Er is geen zwembad op de camping, wel een klein strandje. Gelukkig bood dit kleine zwembad een uitkomst, Laurens heeft er echt uren in zitten spelen.

Spelen in het zwembadje bregblogt.nl

Ik keek dan toe met een fijn tijdschrift of boek: iedereen blij!

Vakantie vieren bregblogt.nl

Ontbijt bij Beachclub Perry’s

Op zondagochtend waren we uitgenodigd bij Beachclub Perry’s voor een lekker ontbijtje. Ik schreef eerder al een blog over deze hele fijne strandtent en als bedankje mochten we lekker komen ontbijten! Dat lieten wij ons natuurlijk geen twee keer zeggen en zo genoten we op een zonnige zondag van het uitgebreide ontbijtbuffet.

ontbijt Beachclub Perry's Brouwersdam Zeeland bregblogt.nl

Aansluitend installeerden wij onszelf op het strand. Er stond een straf windje en de wolken pakten zich snel samen. Terwijl de mannen zich vermaakten in de duinen en in de branding maakte ik even een Boomerang…

Niet veel later werd de lucht wel erg grijs en we streken opnieuw neer bij Perry’s. Onder een overkapping, chillend op de loungebank met een wijntje in de hand sloten we deze stranddag af.

Ontspannen is hard werken

Het klinkt tot nu toe allemaal als één grote blije vakantie. Dit is het moment om daar een beetje nuance (en zoals je van me gewend bent: eerlijkheid) aan toe te voegen….
Na de wat onrustige start van onze vakantie lukte het mij niet echt om te ontspannen. Ik zat veel in mijn hoofd en was onrustig. Laurens voelde dit aan, waardoor we elkaar behoorlijk in de weg zaten. Kleuterdriftbuien en een onrustige moeder zijn echt een topcombi. Not. Gelukkig was daar Etienne die in dit soort gevallen heel goed weet wat hij moet doen. Dus stuurde hij me af en toe naar bed voor een dutje, ging hij een rondje lopen met Lau en praatten we uren met elkaar. Het duurde bijna een week voor ik me weer beter voelde. Ik heb er ontzettend van gebaald en wilde dat het anders was, ik wist alleen niet hoe ik dat moest aanpakken. Er speelden in die tijd ook nog wat spannende dingen in de familie, wat achteraf toch wel de grootste oorzaak van mijn onrust bleek te zijn. Toen we op dinsdagochtend het verlossende nieuws van loos alarm kregen, voelde ik dat het me eindelijk lukte om te ontspannen. Gelukkig was het niet 24/7 huilen met de pet op, maar echt relaxed was het ook allemaal niet. Ook hierbij ben ik benieuwd of het herkenbaar is dat het tijd kost om te ontspannen als jij op vakantie bent?

Dagje Middelburg

We besloten, toen het beter ging, om een dagje naar Middelburg te gaan, lekker wat eten en drinken en wat rondwandelen. Middelburg is niet groot, maar wel heel leuk! We hebben lekker geluncht bij De Lekkerbek en heerlijk door alle kleine straatjes geslenterd.

Lunch bij de lekkerbek Middelburg bregblogt.nl

Naar het strand

We besloten om aan het einde van de tweede week lekker een dagje naar het strand te gaan. In Domburg was het hartstikke druk, dus reden we een stukje door. Tussen Domburg en Westkapelle vonden we een fijn strand, waar we heerlijk de hele dag hebben gespeeld, gedut (ja alweer, Laurens dan) en afsloten met een borreltje op het terras.

Strand Westkappelle Zeeland bregblogt.nl

Spelen in de zee bregblogt.nl

Campinglife

Ik vind het echt heel fijn om op een camping te zijn. Los van mijn gemoedstoestand heb ik genoten van de rust en het vele buiten zijn. Oké, slapen op een luchtbed wordt nooit mijn hobby en privé sanitair is toch wel erg fijn. Maar desondanks: campinglife is heerlijk! Lekker in je kloffie, beetje rondhangen en niks doen.

Zie hier uw aller Breg op weg met de afwasmobiel, echt ik kan iedereen zo’n bolderkar aanraden hoor!

afwassen op de camping bregblogt.nl

We koken op de camping op de skottelbraai, een multifunctioneel apparaatje waarop je een pan kunt zetten, maar ook kunt bbq’en en bakken. Terwijl ik eitjes bakte voor de lunch (het gaat allemaal wat langzamer) ging ik verder in mijn boek. Zoek je trouwens nog inspiratie voor lekker eten op de camping? Check dan zeker even deze lijst met lekkere en makkelijke campingrecepten!Lezen en lunch maken bregblogt.nl

Campinglife is ook elke dag lekker samen aan tafel ontbijten. Thuis doen we dit meestal alleen in het weekend, dus dan is het op vakantie extra fijn. Camping ontbijt bregblogt.nl

Dineren bij de Zeezot in Westkapelle

Op onze laatste avond in Zeeland hebben we heerlijk gegeten bij restaurant De Zeezot in Westkapelle. Ik vond dit restaurant via TripAdvisor, waar het goede recensies kreeg. En daar was geen woord van gelogen! De gerechten waren top, de bediening onwijs vriendelijk en goed en de sfeer was ook heel fijn!

De Zeezot Westkappelle Zeeland bregblogt.nl

De Zeezot Westkappelle Zeeland fish & chips bregblogt.nl

Mosselen De Zeezot Westkappelle bregblogt.nl

Dessert De Zeezot Westkappelle bregblogt.nl

We hadden Laurens beloofd dat hij nog een keer de zon in de zee mocht zien zakken. Na het diner liepen we de dijk op en daar werden we getrakteerd op een prachtige zonsondergang. Laurens vond het prachtig, vooral in combinatie met de grote schepen die vanuit Vlissingen de hoek om kwamen varen. ♥Zonsondergang Westkappelle Zeeland bregblogt.nl

Op naar Rotterdam!

Laurens ging na de vakantie bij mijn moeder logeren, dus besloten we om onze vakantie af te sluiten in Rotterdam. Dit was logistiek handig, omdat mijn moeder in Dordrecht woont. En daarnaast waren we al veel te lang niet meer in Rotterdam geweest!
We sliepen op Rotterdam Airport, in het Worldhotel Wings. Dit hotel is geopend in 2015 en dus nog vrij nieuw. Laurens vroeg bij het inchecken om een kamer aan de kant van de landingsbaan (dat was ZO schattig) en die kregen we ook. Nou mensen, we hadden geen entertainment meer nodig, want de vliegtuignerd des huizes vond het te gek. Laurens trouwens ook. ?

En oh wat een verademing: EEN ECHT (en heerlijk zacht) BED na 9 nachten op een luchtbed! Hoera!

Worldhotel Wings Rotterdam bregblogt.nl

vliegtuigen spotten Worldhotel Wings Rotterdam Bregblogt.nl

We bestelden sushi, die we lekker opaten op het bed. Best een uitdaging met een kleuter trouwens, maar dat terzijde. 😉

Sushi in Worldhotel Wings Rotterdam bregblogt.nl

Rotterdam is echt een ontzettend leuke stad! We besloten om de standaard winkelstraten links te laten liggen en al wandelend de stad te verkennen. We liepen via de Nieuwe Binnenweg naar de Witte de Withstraat, waar we neerstreken voor een biertje.

Samen in Rotterdam bregblogt.nl

Daarna liepen we de Erasmusbrug over, waarbij Laurens even een dutje deed in de buggy.

Op de Erasmusbrug bregblogt.nl

Na een flinke wandeling kwamen we aan bij de SS Rotterdam. Dit schip ligt sinds 10 jaar in Rotterdam en doet dienst als hotel. Op het achterdek is een groot terras met een klein zwembadje voor de kinderen. Wát een toffe plek is dit!  We dronken er wat, aten wat snacks en genoten van het uitzicht en natuurlijk kon je er heerlijk mensen kijken!

Snackplateau Lidodeck SS rotterdam

Laurens SS Rotterdam uitzicht Euromast bregblogt.nl

We sloten de dag af met een lekker diner bij Biercafé Boudewijn, waarna we weer de bus naar het hotel pakten.

Biercafé Boudewijn Rotterdam bregblogt.nl

Op zondagochtend genoten we voor de tweede keer van een uitgebreid hotelontbijt, keken we nog één keer naar de vliegtuigen en toen was het tijd om in te pakken.

Vliegtuigspotten Zestienhoven bregblogt.nl

Op naar oma!

logeren bij oma bregblogt.nl

Etienne en ik reden aan het eind van de middag weer naar huis, waarna we het grootste deel van de spullen gauw opruimden, voor we op de bank ploften met een wijntje en een aflevering van Homeland. Ondanks de onrustige start kan ik zeggen dat we een heerlijke vakantie hebben gehad. Zeker in de laatste dagen voelde ik me tijdloos en ontspannen en als dat gebeurt is een vakantie voor mij geslaagd. Dat ik nu zwanger ben van een foodbaby van 10 kilo neem ik maar voor lief, die wandel ik er de komende tijd hopelijk weer vanaf!

Ben jij al op vakantie geweest? Of ga je nog?

Berichten met een * in de titel bevatten commerciële content.
Auteur

Bregje neemt geen blad voor de mond en schrijft regelmatig over taboes. Met de nodige humor weet ze haar lezers te inspireren, motiveren en te vermaken. Ze is getrouwd met Etienne en samen hebben ze een zoon, Laurens. Wil je Breg echt blij maken? Geef haar dan een zacht wit broodje met een ouderwetse draadjesvleeskroket!