Jarenlang liet ik thrillers links liggen. Op de één of andere manier kon ik er niet meer zo goed tegen en als ik las, koos ik liever voor een fijne roman met niet teveel spannende gebeurtenissen. Toen ik in 2016 enthousiaste geluiden hoorde over ‘In de familie’ van Joyce Spijker, werd ik nieuwsgierig en besloot ik om me weer eens te wagen aan een thriller…

Het verhaal

Nina Satijn is een jonge fotografe, op zoek naar haar plek in het leven. Ze is single na een lange relatie en vindt steun bij haar oma Emma, die haar na de vroege dood van haar moeder voornamelijk heeft opgevoed. Nina’s vader Boudewijn, Minister van Justitie en Veiligheid en bij een volgende kabinetsperiode in de race voor het premierschap, heeft zich tijdens de opvoeding nauwelijks om haar bekommerd en hertrouwde al snel met de mooie Marsala.

Als Nina op een dag bij Emma op bezoek gaat, vindt ze haar op de grond in de woonkamer in haar huis in Wassenaar. Vermoord. Ze besluit alles op alles te zetten om de dader te vinden en de dood van haar geliefde oma te wreken.

Dit vind je misschien ook interessant: Review: Liever met Lef – Dagmar Valerie

Mijn mening

Ik ben groot fan van Nederlandse (roman)schrijvers, dat zal de vaste lezers van mijn blog inmiddels wel opgevallen zijn. Joyce heeft een pakkende, vlotte schrijfstijl. Dit had als gevolg dat ik dit boek in drie dagen uit las! Binnen een paar pagina’s zat ik voor mijn gevoel midden in het leven van Nina en haar familie. Hoe verder ik in het boek kwam, hoe meer complottheorieën zich ontwikkelden in mijn hoofd…

‘Hé, zou die dan…nee dat kan niet? Of wel? Ik lees gauw verder, want ik MOET weten hoe het zit!’

De uiteindelijke plot had ik zelf nooit verwacht, waardoor het tot het allerlaatst ontzettend spannend bleef. Ik zal niet teveel verklappen, maar wat ik echt tof vond is dat ik met een bepaald personage eerst echt medelijden voelde, waardoor ik totaal niet in de gaten had dat diegene de dader was. En dat vind ik dus heel tof, omdat Joyce hiermee dus in staat is om je als lezer flink om de tuin te leiden.

Het boek telt 352 pagina’s. Ik waarschuw je vast: als je eenmaal gegrepen bent door het verhaal, kun je het boek amper weg leggen. In mijn geval is het een boek waarmee ik ga tandenpoetsen

Ben je nieuwsgierig geworden? Je bestelt het boek makkelijk via onderstaande afbeelding:

Meer informatie over Joyce Spijker vind je op www.joycespijker.nl