Soms lees je een boek dat je nog lang bijblijft. Een boek dat je aan het denken zet en dat je inspireert. Eén van die boeken is ‘Liever met lef’ van Dagmar Valerie. Een motiverend, positief en prachtig boek. Ik las het binnen een paar dagen uit en vertel je er heel graag meer over.

Ik denk dat ik Dagmar’s blog iets meer dan een jaar geleden heb ontdekt. In 2015 organiseerde zij de eerste editie van Boektober en daarmee wakkerde ze mijn liefde voor lezen aan. Ik lees haar artikelen regelmatig, ze komt oprecht, lief en positief over.  Je kunt wel stellen dat Dagmar synoniem staat voor een positieve instelling. Geheel in lijn met deze instelling besluit Dagmar om deze positiviteit niet voor zichzelf te houden, maar om deze te delen met anderen in haar boek Liever met lef!

Het leven voor de volle 100% leven, hoe doe je dat? Niet alleen door je hart te volgen, maar ook door kwetsbaar te zijn, positief te denken en door te zetten. Met motiverende quotes, leuke lijstjes en fijne tips om niet alleen te dromen, maar vooral ook te doen. Wat staat er op jouw bucketlist? Volg je hart en maak je dromen waar, leef met lef!

Prachtige vormgeving

Laten we beginnen met de looks! Het boek telt 128 pagina’s en ligt makkelijk in de hand. Het boek staat vol met inspirerende quotes, als gentle reminders voor jouw weg naar een leven vol positiviteit. Dagmar deelt haar verhaal met de lezer, waarin ze vertelt over het keerpunt waarop ze besloot dat een positieve instelling haar leven voorgoed zou gaan veranderen. Tussen haar eigen ervaringen en handige tips door krijg je als lezer opdrachten. Grote en kleine opdrachten die je op weg helpen naar een positief leven. Denk aan het opstellen van een bucketlist en opschrijven van welke dingen je écht gelukkig wordt.

Alsof ze naast je zit

Ik ben nooit zo goed in het lezen van, hoe noem je het, zelfhulp boeken. Vaak vind ik de theorie wel interessant, maar is het ZO droog geschreven, dat ik in slaap val voor ik goed en wel wat heb opgestoken. Dit is bij Dagmar niet het geval. Ik kan haar schrijfstijl het beste omschrijven dat het voelt alsof Dagmar zelf naast je zit en tegen je kletst. Ongedwongen, to the point, oprecht en vooral heel erg enthousiast. Ik kon niet wachten om de tips toe te gaan passen!

Liever met lef - bregblogt.nl

Meteen aan de slag

Zodra ik het boek uit had, heb ik een leeg notitieboekje uit de kast gepakt. Hierin ben ik de opdrachten gaan uitwerken. Zo hou ik bij waar ik blij van word en is er inmiddels al een fijne bucketlist ontstaan, die maar blijft groeien. Maarrr….waar ik ook al punten van heb af kunnen strepen! Zo riep ik al een tijdje dat het me zo leuk leek om eens een taart te bakken met Laurens. Door allerlei vage smoesjes (lees: luiheid) kwam het er nooit van. Afgelopen weekend doken we samen de keuken in en dat was zó leuk! Het beslag zat overal, de keuken was een bende en de glimlach op onze gezichten was onbetaalbaar! En dat is precies wat Dagmar met haar boek wil bereiken. Het geluk zit in zoveel kleine dingetjes, als je dat kunt zien en ervaren, zul je merken dat je steeds meer geluksmomentjes oppikt. Dat je gedachten steeds positiever worden en je jezelf minder de kans gunt om te piekeren. Dat het niet erg is om soms een dipje te hebben, als je jezelf er ook maar weer uit helpt.

Bestellen kan hier:

Lieve Dagmar, dankjewel voor het delen van jouw positiviteit in je prachtige boek. Je hebt me nu na Boektober, voor de tweede keer een duwtje in de goede richting gegeven. Je tips zijn waardevol voor me!. ♥